fredag 16 december 2011

Taragonautmaningen. Dag 1

Som för så många andra är jag otroligt svag för choklad och speciellt ett choklad- Taragona. Det är ett mjölkchoklad med hasselnötter i.

Igår var jag extremt sugen så jag köpte ett Taragona och ett Brejk. Jag åt Brejket och tyckte det smakade lite skumt men jag äter ändå upp det. Men efteråt tittar jag på bästföredatumet, 22 oktober 2011. Tack för den! Där fick jag för att jag köpte choklad! I alla fall, Taragonat ligger kvar i kylen och där ska det stanna! Inget mer choklad för mig eller något annat snask för den delen heller tills jag har nått mitt mål. Kan jag klara detta?! Med undantag för julafton, då får jag väl ta nån bit. Men inget frosseri!

Taragonautmaningen går i alla fall ut på att varje kväll fotar jag choklader i kylen och lägger upp här. Det ska ligga där i kylen tills det blir gammalt och sen när jag nåt mitt mål slänger jag det. Alltså, INGET SNASK ALLS! Där ingår kakor, läsk, godis osv. Heja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar