lördag 7 januari 2012

Not fun. At all.

Jag vaknade för ca en halvtimme sen och mådde panikilla och sjukt ont i magen. Det kändes som jag skulle spy men det försvann efter en stund... Men sen fick jag plötsligt det sjukaste huvudvärken som bara blev värre och värre! Vad fan är detta?! Tog två Alvedon för en liten stund sen och jag hoppas verkligen att den försvinner... Fyyy fan säger jag bara... Vad är det egentligen som händer med mig? Jag har nog aldrig levt såhär "nyttigt" någonsin men samtidigt känns det som att jag alltid mår skit.

Jag menar, belöningen för att man tar hand om sig borde väl vara annat än att konstant må sådär halvkasst... Jag tror att jag får boka in min för en hel hälsoundersökning snart. Kolla rubbet, allt! Om inte annat så kanske det kan lugna mina nerver lite. För jag tror ju också det värsta varenda gång... Och det äter upp mig inifrån. "Tänk om jag har en allvarligt sjukdom...". Det är en tanke som går igenom min skalle dagligen. Så fort jag mår det minsta halvskumt så googlar jag det. Och sen framkallar jag mina egna symptom! Shit, det är ju helt sjukt... Jag lider även av lite ångest. Vilket ibland kan te sig i panikångestattacker och när man får en sån känns det (helt allvarligt alltså) som att man ska dö. Och jag då, hypokondriern som jag är stirrar upp mig ännu mer och framkallar andra symptom och förvärrar hela attacken...

Usch vilket öppet inlägg det här blev. Jag har egentligen inga problem med att skriva om mitt privatliv, men här gick vi djupare. Äh, det gör inget. Det kanske finns någon som har tips och råd på vad jag kan göra för att lugna nerverna lite?

Nu ska jag försöka somna om... Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar