onsdag 1 februari 2012

...

Jag ligger just nu hemma i soffan helt utslagen. Det har hänt så mycket de senaste dagarna att jag inte riktigt vet vart jag ska börja. Jag har helt enkelt inte hunnit att blogga!

Först och främst, vi var på visning i Trelleborg i söndags och huset var fantastiskt. Men vi har räknat och den bittra sanningen lyder;

Vi har inte råd.

Okej, så nu har jag istället påbörjat min jakt på hyreslägenheter i Trelleborg. Jag ar gjort en massa olika intresseanmälningar så nu får vi hoppas på det bästa. Jag ligger i som fan och ringer och mailar alla hela tiden och jag ger inte upp.

Anledningen till att vi vill flytta, är pga att den här staden håller på att falla samman. Inatt sköt de ännu en person till döds. Det åttonde offret. En fyrabarnspappa. Strax därefter blev polisstationen i Fosie sprängd.

Jag känner mig inte trygg! Jag vill inte låta Loke växa upp här... Jag hatar även trafiken.. Jag blir ständigt nervös så fort jag ska gå över en gata. Detta pga att för ett par månader sedan blev Lokes vagn och Loke, nästan påkörda av en bil som körde i 100km/h på ett övergångsställe. Hade jag inte hunnit dra in vagnen kunde det gått jävligt illa...

Usch jag vill inte ens tänka tanken på vad som kunde hänt. Nej, nu vill vi fly härifrån...

1 kommentar: