torsdag 23 augusti 2012

Dag #2 i sjukstugan

Det var en lång, febrig och snorig dag igår. Loke var helt utslagen så gott som hela dagen. Vägrade äta eller dricka och ville bara sova, fast inte i sin säng, utan på mammas eller pappas bröst. Det var mysigt trots att man var täckt i snor, för det påminde om babytiden. <3

Själv mådde jag ungefär likadant, men det är ganska fantastiskt hur man kan lägga sina egna besvär på hyllan för att helt koncentrera sig på det viktigaste man har i livet. Så jag fick helt enkelt stanna hemma från jobb. Och det bli jag även idag.

Loke har för tillfället ingen feber men snoret strömmar ut som ur en kran och den slemmiga hostan sitter i. Just nu sitter han och leker på golvet efter att ha ätit en hel flaska välling så han är helt klart på bättringsvägen! Och jag slappnar av lite och tillåter mig själv att känna efter hur jag mår.

Piss. Skit. Det kommer komma en förkylning från helvetet vilken sekund som helst och hela världen snurrar.


Det är kanon att påbörja arbetsveckan med en karensdag och sjuklön! Tummen ner för det men tack Gud och tummen upp för att Loke mår bättre och tack Gud för sex and the city.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar